Niet scanbare post versturen naar klant
De niet in te scannen poststukken zijn:
Brieven met bankpassen of overige kaarten
Brieven met een pincode (van banken)
Boekjes, tijdschriften of overige bijlagen.

Per 1 november 2025 worden niet in te scannen verzoeken: postkamerverzoeken genoemd. Je leest hier hoe je deze kan melden in het portaal voor jou als partner.
Related Articles
Post inscannen
Scannen Een scanklare stapel kan worden ingescant. Dit kan momenteel op: Brother ADS-2800W scanner Brother ADS-4900W scanner Plaats de te scannen stapel in de document feeder (bovenste documenten invoer vak). De documenten plaats je als volgt: ...
Post snijden en scanklaar maken
Middels de snijmachines / brief de-couverteermachine kan de post worden opengesneden. Instructie voor gebruik is bij de machines geplaatst. Probeer het openen van de post per "postbus / bedrijf" uit te voeren. Dit om te voorkomen dat je per abuis ...
Bijzonderheden bij het inscannen
Er zijn een aantal documenten welke extra aandacht nodig hebben tijdens het proces. Hieronder een overzicht van de bijzonderheden. Pasjes en pincodes Het inscannen van pasjes (wat voor soort dan ook) en pincodes is niet nodig. Deze kunnen apart ...
Postkamerverzoeken
Als postkamerpartner werk je in dit portaal met verzoeken die betrekking hebben op gescande poststukken. Hieronder lees je hoe de verschillende onderdelen van het systeem werken. 1. Overzicht van postkamerverzoeken Op de pagina Openstaande ...
Klantverzoeken
Wanneer een klant een poststuk uit het archief wil opvragen ontvang je als scanpartner een e-mail. Klik op inzien in de e-mail en je verzoek opent. Het kan zijn dat je moet inloggen, na het inloggen wordt je doorverwezen naar het verzoek. Na het ...