Het is ook mogelijk om de gebruikers vanuit je cliëntbeheersysteem te koppelen aan de Zoho Gebruikers zonder hiervoor portaalgebruikers aan te maken. Dit kan via het Groepen menu onder Cliënten.
Let op: Je kan bij onze postkamer oplossing maar één methode gebruiken om cliënten te koppelen aan Zoho gebruikers. Dit kan doormiddel van het maken van portaalgebruikers of op deze methode.
Info vooraf: Elke cliëntgroep moet worden gekoppeld aan een Zoho gebruiker. Je gebruikt hiervoor twee soorten gebruikers namelijk: Zoho Desk en Zoho CRM. Dit stappenplan legt uit hoe je per groep dit instelt en hoe je de juiste gegevens kan vinden.
Cliëntgroepen raadplegen
Ga in het menu naar Cliënten > Groepen. Hier zie je alle cliëntgroepen welke handmatig dan wel automatisch zijn aangemaakt. Bij een koppeling met SmartFMS en OnView worden de groepen automatisch aangemaakt. Aan een groep zitten de dossiers gekoppeld. Vanuit OnView is de Hoofdbeheerder één groep en vanuit SmartFMS is de Bewindvoerder één groep. Je kan klikken op "Openen" wanneer je wilt zien welke dossiers nog gekoppeld zijn aan één groep. Dit kunnen natuurlijk ook gesloten of gearchiveerde dossiers zijn.
Om de Zoho gebruikers te koppelen aan één cliëntgroep onderneem je de volgende stappen.
Stap 1. Klik op aanpassen bij de betreffende regel.
Stap 2. je vult nu de omkaderde velden in met de juiste waarden. De juiste waarde kun je vinden middels het volgende hoofdstuk.
- Externe Gebruikers ID één: Hier vul je de gebruikers ID in van Zoho CRM. Lees hoofdstuk "Zoho CRM Gebruikers ID ophalen" hoe je de ID van een gebruiker kan ophalen.
- Externe Gebruikers ID één: Hier vul je de gebruikers ID in van Zoho Desk. Lees hoofdstuk "Zoho Desk Gebruikers ID ophalen" hoe je de ID van een gebruiker kan ophalen.
Klik op opslaan om de gegevens te bewaren.
TIP: Wil je de waarde gebruiken in een exportmodule binnen Scanstream AI? Gebruik dan de placeholders {{fields.<VELDNAAM>.dataset.client_group.external_user_id_one}} of {{fields.<VELDNAAM>.dataset.client_group.external_user_id_two}}. <VELDNAAM> vervang je door het "Samenvoegveldnaam" van het cliënten veld binnen Scanstream AI. Vraag onze helpdesk om hulp wanneer je dit wilt gebruiken.
Zoho CRM Gebruikers ID ophalen
Wanneer je de gebruikers ID wilt ophalen van één Zoho CRM gebruiker kun je de volgende stappen volgen.
Stap 1. Ga naar
https://crm.zoho.eu/ en ga naar instellingen middels het tandwiel icootje rechtsboven.
Stap 2. In het instellingen venster klik op "Users" of "Gebruikers" afhankelijk van je taalinstellingen.
Stap 3. Klik één keer op de gebruiker waarvan je de ID wilt ophalen.
Stap 4. Raadpleeg nu de adresbalk van je browser. Aan het eind van de adresbalk vind je een nummer. Dit is de ID van de gebruiker welke je in het portaal kan gebruiken.
Zoho Desk Gebruikers ID ophalen
Om de gebruikers ID vanuit zoho desk van een gebruiker op te halen kun je de volgende stappen volgen.
Stap 1. Ga naar
https://desk.zoho.eu/ en klik op het tandwiel icoontje rechtsboven om de instellingen te raadplegen.
Stap 2. Onder Gebruikersbeheer / User management klik op Medewerkers / Agents
Stap 3. Zoek de medewerker waaraan je de groep wilt koppelen. Klik op deze.
Stap 4. Raadpleeg nu de adresbalk van je browser. Hier staat een nummer aan het einde van het adres. Kopieer deze, dit is de gebruikers ID voor Zoho Desk.