SmartFMS dossiers importeren in Portaal

SmartFMS bestand importeren

Importbestand gereed maken voor import

Uit SmartFMS kan een complete lijst worden gedownload met alle cliënten, partners, de dossierstatus etc. Deze lijst wordt aangemaakt in een .xls formaat.

Door een fout vanuit SmartFMS klopt de .xls indeling niet waardoor Portaal het bestand niet direct kan importeren. Om het bestand te kunnen importeren volg je de stappen uit het hoofdstuk: Bestand gereed maken voor import

 

  Bestand gereed maken voor import

Portaal accepteert alleen geldige .xls of .xlsx bestanden. Na het downloaden van het bestand via SmartFMS open je deze met Excel.

Je krijgt een foutmelding uit Excel

Klik op "Ja".

Klik in Excel op "Bestand"

 

Klik op "Opslaan als"

Tijdens het opslaan controleer het volgende:

Bestandsnaam: Een naam welke je zelf kan herkennen.

Opslaan als: Excel-werkmap (*.xlsx).

Klik op opslaan.

Je bestand is nu leesbaar voor Portaal.



Bestand importeren

In het Portaal ga naar "SmartFMS" > "Importeren"

In het scherm zoek het blok "Nieuw bestand importeren".

Klik op bestand kiezen. Zoek je klaargezetten bestand op. Klik op "Openen"


Klik nu op opslaan.

 

Je bestand is nu geüpload. Je ziet hem nu in de importgeschiedenis staan.

Op de achtergrond wordt elk kwartier gecontroleerd op nieuwe import bestanden. Deze worden daarna verwerkt.

Wanneer onder de kolom verwerkt een vinkje komt te staan is deze gereed.



    • Related Articles

    • Samengevoegd document opnieuw aanbieden

      Het kan voorkomen dat een document tijdens het uitpak en scanproces samengevoegd wordt aangeboden terwijl dit twee verschillende documenten horen te zijn. Onderstaande stappen kun je ondernemen om dit op te lossen. Handig is om een goede PDF reader ...
    • Dubbele cliënten in portaal goed omzetten naar Zoho CRM en Desk

      Het kan voorkomen dat je uit je bewindvoerderssysteem een cliënt dubbel teruggekoppeld krijgt. Portaal kan dubbele cliënten niet goed verwerken waardoor je handmatig een aantal instellingen moet omzetten en de voorkeurskoppeling moet instellen. Via ...
    • Zoho Gebruikers koppelen aan Cliëntgroep zonder portaal gebruikers

      Het is ook mogelijk om de gebruikers vanuit je cliëntbeheersysteem te koppelen aan de Zoho Gebruikers zonder hiervoor portaalgebruikers aan te maken. Dit kan via het Groepen menu onder Cliënten. Let op: Je kan bij onze postkamer oplossing maar één ...
    • Nieuwe medewerker toevoegen

      Wanneer er een nieuwe medewerker binnen de organisatie toegang krijgt tot de systemen (SmartFMS, OnView, Zoho, etc.) kan deze ook in het portaal worden toegevoegd. Naast het toevoegen van de werknemer moeten er, indien nodig voor de postkamer of zoho ...
    • Checklist nieuwe werknemer Postkamer in combinatie met Zoho Desk & CRM

      Wanneer je gebruik maakt van de onze oplossing waarbij we de postkamer gekoppeld hebben met Zoho CRM en Zoho Desk zijn er per nieuwe gebruiker een aantal stappen te ondernemen. Hiervoor hebben we een handige checklist. Deze is toegevoegd als bijlage ...