Dubbele cliënten in portaal goed omzetten naar Zoho CRM en Desk

Dubbele cliënten in portaal goed omzetten naar Zoho CRM en Desk

Het kan voorkomen dat je uit je bewindvoerderssysteem een cliënt dubbel teruggekoppeld krijgt. Portaal kan dubbele cliënten niet goed verwerken waardoor je handmatig een aantal instellingen moet omzetten en de voorkeurskoppeling moet instellen.

Via het zoekvenster linksboven zoek je de dubbele cliënt op. Wanneer je op openen klikt houdt de Ctrl toets vast om ze te openen in een nieuw tabblad. (Dit principe werkt ook als je driedubbele of meervoudige dossiers hebt).

Koppelingen welke ik niet wil gebruiken

Als eerste kun je bij alle cliënten welke je niet wilt gebruiken de volgende stappen ondernemen.

1. Klik op de "Zoho" knop bovenin. Zoek onder het kopje "Zoho CRM" de koppeling voor cliënten. Klik op aanpassen.


2. Leeg het veld "ID van CRM entiteit" en vink "Uitsluiten voor automatische koppeling aan".


3. Klik op aanpassen en ga terug naar de "Zoho" Pagina. En zoek nu onder de "Zoho Desk" kop naar de "Personen koppeling" en verwijder deze.

4. Herhaal bovenstaande voor alle cliënt koppelingen welke je niet wilt gebruiken.

Koppeling welke ik wel wil gebruiken

Bij de koppeling welke je wel wilt gebruiken ga je ook naar het "Zoho" tabblad in het dossier.

1. Onder het hoofdstuk CRM koppeling klik op aanpassen bij de cliënten / personen koppeling.


2. Controleer of "ID van CRM entiteit" gevuld is en vink "Direct bijwerken na wijziging aan". 


Je hebt nu de koppelingen goed ingesteld. Het duurt maximaal 2 uur voordat alle wijzigingen zijn verwerkt naar CRM en Desk.

    • Related Articles

    • Koppeling met Zoho gebruikers

      Om de Zoho gebruikers te koppelen aan de portaal gebruiker kun je onderstaande stappen volgen. De koppeling zorgt er voor dat wanneer er acties worden uitgevoerd vanuit het portaal dat de juiste CRM / Desk gebruiker wordt gekoppeld aan de ...
    • Checklist nieuwe werknemer Postkamer in combinatie met Zoho Desk & CRM

      Wanneer je gebruik maakt van de onze oplossing waarbij we de postkamer gekoppeld hebben met Zoho CRM en Zoho Desk zijn er per nieuwe gebruiker een aantal stappen te ondernemen. Hiervoor hebben we een handige checklist. Deze is toegevoegd als bijlage ...
    • SmartFMS bestand importeren

      Importbestand gereed maken voor import Uit SmartFMS kan een complete lijst worden gedownload met alle cliënten, partners, de dossierstatus etc. Deze lijst wordt aangemaakt in een .xls formaat. Door een fout vanuit SmartFMS klopt de .xls indeling niet ...
    • Sjablonen voor Desk (dossiers / personen)

      Om de desk koppeling goed te laten werken stel je het volgende in: Controle string Om dossiers / cliënten te koppelen wordt dat gedaan op basis van een ID. Extra velden: fields=cf%5Fcbm%5Fportaal%5Fid Rest API Check String Raw [ { "field": ...
    • Samengevoegd document opnieuw aanbieden

      Het kan voorkomen dat een document tijdens het uitpak en scanproces samengevoegd wordt aangeboden terwijl dit twee verschillende documenten horen te zijn. Onderstaande stappen kun je ondernemen om dit op te lossen. Handig is om een goede PDF reader ...