Document uit het archief opvragen

Document uit het archief opvragen

Om een poststuk op te vragen uit het archief van de postkamer gebruik je het klantverzoeken onderdeel uit het portaal. In het menu vouw je "Uw postkamer" open en klik je "Klantverzoeken".


Er opent nu een overzicht voor alle klantverzoeken. Je kan nu eenvoudig alle openstaande en afgehandelde verzoeken inzien.

Nieuw klantverzoek

Om een nieuw verzoek te maken klik je op de knop "nieuw" rechts bovenin. Er opent een formulier om een poststuk op te vragen.


Vul dit formulier zo volledig mogelijk in. Upload een PDF, JPEG, PNG of JPG van het document wat je wilt dat de postkamer iets mee gaat doen. De scandatum is van belang om het zoeken makkelijker te maken. Vul hier de datum waarop het document is ontvangen in.
Bij wat wil je verzoeken kun je aangeven wat je wilt dat de postkamer gaat doen. Dit kan zijn: Doorsturen (adres scherm wordt zichtbaar), Opnieuw scannen en verkeerd geadresseerd.

Opnieuw scannen

Het kan zijn dat een document niet volledig is gescand. Met de optie opnieuw scannen wordt deze opnieuw gescand. Geef in de toelichting duidelijk en uitgebreid aan wat er ontbreekt. Hiermee kan er eenvoudig worden gezocht naar het document.

Verkeerd geadaresseerd

Is het gescande document niet voor jouw postbus? Meldt dit direct.
Wil je dat het retour afzender wordt gestuurd? Dit kan, geef dan duidelijk het adres waar dit retour naar toe gestuurd moet worden.

Verstuurd

Eenmaal aangevraagd zie je, je aanvraag in het overzicht van te versturen aanvragen. Het verzoek is hierna nog 15 minuten zichtbaar onder de rubriek "Recent aangemaakt, nog niet verstuurd".
Na 15 minuten wordt deze verstuurd naar de postkamer. Je kan het verzoek zolang hij nog niet is verstuurd ook nog verwijderen. Bij fouten heb je dus nog de tijd om deze te corrigeren. Eenmaal bij de postkamer kan het verzoek niet worden verwijderd.


    • Related Articles

    • Samengevoegd document opnieuw aanbieden

      Dit artikel is oud. Per 1-1-2025 kun je documenten splitsen in het systeem zelf Het kan voorkomen dat een document tijdens het uitpak en scanproces samengevoegd wordt aangeboden terwijl dit twee verschillende documenten horen te zijn. Onderstaande ...
    • Document verwijderen

      Om een gescand document te verwijderen is het niet mogelijk deze met één klik op de knop te verwijderen. Dit is een ingebouwd veiligheidsmechanisme om fouten te voorkomen. Wanneer je een document wilt verwijderen doe je dit doormiddel van een status ...
    • Handmatig een document toevoegen

      Het is ook mogelijk om handmatig een document toe te voegen. Deze documenten kunnen niet gesplitst worden met de batchbladen (tussenbladden)! Om een document te uploaden ga je naar de AI Postkamer > Overzicht. Hier klik je op "Upload document" in het ...
    • Exportfouten oplossen

      Tip: Maak je gebruik van onze volledige postkamer oplossing met Zoho Desk / Workdrive / CRM koppelingen? Gebruik dan het document in de bijlage om error documenten handmatig toe te voegen aan je systeem. Dit document vind je onderaan deze pagina. Bij ...
    • Zoho Workdrive

      Deze handleiding omvat een vereenvoudigde uitleg hoe de Workdrive Export module is in te stellen. De Workdrive module is een export module waarmee de gescande bestanden en/of de metadata bestanden kunnen worden geëxporteerd naar een Zoho Workdrive ...