API Sleutel en wachtwoord in OnView maken

API Sleutel en wachtwoord in OnView maken

Wanneer je OnView wilt koppelen met ons portaal kun je onderstaande stappen volgen. Het is belangrijk dat je de API gebruikersnaam en het API wachtwoord goed bewaard. Laatste kun je namelijk niet terugvinden in OnView.

API Afnemer toevoegen

Om de koppeling tot stand te brengen voeg je als eerste een API afnemer toe. Dit kun je als volgt doen:

Stap 1. Log in op https://open.onview.nl/ en klik links boven op "Instellingen"


Stap 2. Vouw het koppelingen menu uit door op het pijltje rechts er naast te klikken.


Stap 3. Klik op API.


Stap 4. Klik op "API afnemer toevoegen"


Stap 5. Vink het veld actief aan en vul de naam in. De naam mag je zelf invullen zodat je het goed herkent. Klik op opslaan als je klaar bent.


Stap 6. Je hebt nu een afnemer toegevoegd. Ga verder naar het volgende hoofdstuk.


API Gebruikersnaam en wachtwoord genereren

Let op! Je wachtwoord kun je na het aanmaken niet meer raadplegen. Bewaar deze daarom goed. Advies is om deze te bewaren in een wachtwoorden kluis zoals Zoho Vault
Stap 1. Na het toevoegen van de afnemer kun je op het "+" icoontje klikken bij de afnemer.


Stap 2. Zet de API sleutel op Actief en geef deze een herkenbare naam. Bewaar de gebruikersnaam en het wachtwoord om later in te vullen op ons portaal. Vink alle toegangsrollen aan.


Stap 3. Ga naar het tabblad Dossiertype en vink alle typen dossiers aan.


Stap 4. Ga naar het tabblad Dossiergroepen. Indien gebruikt kun je ook hier alle groepen aanvinken. Wanneer je deze niet gebruikt kun je niks aanvinken en ga je verder naar de volgende stap.


Stap 5. Ga naar het tabblad "Rechten". Vink alle rechten aan door te klikken op het vakje naast het woord lezen.


Stap 6. Klik op "Opslaan". De koppeling is nu succesvol gemaakt.

    • Related Articles

    • Dubbele cliënten in portaal goed omzetten naar Zoho CRM en Desk

      Het kan voorkomen dat je uit je bewindvoerderssysteem een cliënt dubbel teruggekoppeld krijgt. Portaal kan dubbele cliënten niet goed verwerken waardoor je handmatig een aantal instellingen moet omzetten en de voorkeurskoppeling moet instellen. Via ...
    • Checklist nieuwe werknemer Postkamer in combinatie met Zoho Desk & CRM

      Wanneer je gebruik maakt van de onze oplossing waarbij we de postkamer gekoppeld hebben met Zoho CRM en Zoho Desk zijn er per nieuwe gebruiker een aantal stappen te ondernemen. Hiervoor hebben we een handige checklist. Deze is toegevoegd als bijlage ...
    • Zoho Workdrive

      Deze handleiding omvat een vereenvoudigde uitleg hoe de Workdrive Export module is in te stellen. De Workdrive module is een export module waarmee de gescande bestanden en/of de metadata bestanden kunnen worden geëxporteerd naar een Zoho Workdrive ...
    • Zoho Gebruikers koppelen aan Cliëntgroep zonder portaal gebruikers

      Het is ook mogelijk om de gebruikers vanuit je cliëntbeheersysteem te koppelen aan de Zoho Gebruikers zonder hiervoor portaalgebruikers aan te maken. Dit kan via het Groepen menu onder Cliënten. Let op: Je kan bij onze postkamer oplossing maar één ...
    • Exportfouten oplossen

      Tip: Maak je gebruik van onze volledige postkamer oplossing met Zoho Desk / Workdrive / CRM koppelingen? Gebruik dan het document in de bijlage om error documenten handmatig toe te voegen aan je systeem. Dit document vind je onderaan deze pagina. Bij ...